Klantenservice | Mijn portaal & facturatie

Alles over je klantportaal, betalingen, incasso, voorschotten en afrekeningen.

Mijn portaal (klantomgeving)

Na je aanmelding bij Beer Energie ontvang je een welkomstmail met een link naar het mijn portaal. Je kunt ook via onze website direct naar het mijn portaal gaan. Klik op de knop 'Mijn Beer Energie' en klik daar op ‘Registreren’ en maak een account aan met hetzelfde e-mailadres en gegevens waarmee je je contract hebt afgesloten.

Na het aanmaken van je account kun je meteen inloggen en heb je toegang tot al je gegevens, verbruik en instellingen.

Ga naar de inlogpagina van het portal en klik op ‘Wachtwoord vergeten’. Vul je e-mailadres in en je ontvangt direct een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Klik op die link, kies een nieuw wachtwoord en je kunt weer inloggen.

In het mijn portaal heb je alles rondom je energie op één plek. Je kunt je verbruik, kosten en terug levering bekijken, facturen inzien en je contractgegevens terugvinden. Heb je een conventionele meter? Dan kun je daar ook eenvoudig je meterstanden doorgeven.

Daarnaast kun je wijzigingen doorgeven, zoals het aanpassen van je voorschotbedrag of wachtwoord, en de analyse van je voorschot bekijken. Zo houd je altijd inzicht én controle over je energie.

Op het dashboard in je portaal zie je in één oogopslag je energieverbruik en teruglevering. De grafiek laat zien hoeveel stroom je gebruikt en hoeveel je opwekt. Zo krijg je direct inzicht in je energiegedrag en kun je beter inspelen op momenten waarop verbruiken of terug leveren het meest voordelig is.

De gegevens komen rechtstreeks van je slimme meter, zodat je altijd een actueel en betrouwbaar overzicht hebt.

Onder het tabblad ‘Facturatie’ vind je je huidige maandelijkse voorschot. Daar zie je ook hoe dat bedrag is opgebouwd. Je kunt het hier eventueel zelf aanpassen als je bijvoorbeeld minder of juist meer wilt betalen. Wij adviseren een bedrag dat past bij je verbruik. Zo voorkom je verrassingen op je (jaar)afrekening.

Ga in je portal naar ‘Contract’. Daar zie je wanneer je contract is gestart, of je stroom en/of gas afneemt, en wat de actuele tarieven zijn. Ook kun je hier je contractvoorwaarden bekijken. Alles staat duidelijk op één pagina.

Wil je bijvoorbeeld je partner of huisgenoot ook toegang geven tot het mijn portaal? Ga dan naar ‘Gebruikersbeheer’ in het menu. Daar kun je eenvoudig een extra e-mailadres toevoegen. Die persoon ontvangt vervolgens een uitnodiging om een eigen inlog aan te maken. Zo kunnen jullie samen het energieverbruik beheren.

Heb je meerdere contracten op jouw naam? Ook die kun je in hetzelfde portaal bekijken, zolang ze gekoppeld zijn aan hetzelfde klantnummer en/of hetzelfde e-mailadres. Laat het ons weten als dat nog niet zo is – dan voegen wij de contracten voor je samen, zodat je alles overzichtelijk terugziet in je portaal.

Log in op je portaal en ga naar ‘Mijn gegevens’. Daar kun je zelf je e-mailadres aanpassen; de wijziging wordt direct veilig opgeslagen en je ontvangt een bevestiging per e-mail.

Wil je je IBAN wijzigen? Stuur ons dan een bericht, want bij een nieuw rekeningnummer moet er een nieuw incassomandaat worden ondertekend. Zonder dit mandaat kunnen we geen automatische incasso uitvoeren. Zodra het nieuwe mandaat is verwerkt, incasseren we weer automatisch vanaf je nieuwe rekening.

Je kunt je voorschotbedrag eenvoudig aanpassen via je portaal. Op het dashboard vind je aan de rechterkant een snelkoppeling om dit direct te wijzigen.

Lukt dat niet of wil je het op een andere manier doen? Ga dan naar het tabblad ‘Mijn facturen’, ‘Mijn contracten’ of ‘Wijziging doorgeven’. Daar kun je je voorschotbedrag ook aanpassen.

Ga in je portaal naar het tabblad ‘Wijziging doorgeven’. Daar kun je eenvoudig je adreswijziging of verhuizing doorgeven. Wij zorgen er vervolgens voor dat je gegevens worden aangepast en je energiecontract meeverhuist naar je nieuwe adres.

Betaling, facturatie & afrekening